У кожної  дитини  свій  особливий дар, величезний потенціал,  дивна сила,  яка примушує  її   рости і розвиватися.

З якою завзятістю і відвагою дитина робить свої перші кроки – йде, падає, знову встає. Вона активно освоює навколишній світ, прагне якнайповніше реалізувати себе.

Ця універсальна здатність властива усім дітям незалежно від конкретних здібностей і рівня розвитку.

У літературі виділяють декілька рівнів здібностей:

  • здібності (як такі);
  • обдарованість;
  • талант;
  • геніальність.

Під обдарованістю розуміють такий стан індивідуальних психологічних ресурсів, який забезпечує можливість творчої діяльності дитини, використання нестандартних підходів при вирішенні  проблем, уміння знаходити цікаві рішення нестандартних завдань.

«Обдаровані діти» – серед них є ті, хто досить рано виявляє свої яскраві здібності, і ті, хто може виявити їх досить пізно (впродовж життя) – такі здібності можуть виявитися прихованими (непоміченими) в дитинстві і проявитися набагато пізніше. Наприклад  Альберт Ейнштейн, який у дитинстві зовсім не вважався обдарованим, а надалі виявився генієм!

Цікава відповідь Ейнштейна на питання, як  він умудрився відкрити теорію відносності: «В дитинстві я дуже повільно розвивався, тому ті питання, на які діти отримали готову, авторитетну відповідь від дорослих, в моїй голові виникли набагато пізніше, і мені довелося шукати відповіді на них самому».

 Те, на якому рівні буде розвиватися творчий потенціал дитини в значній мірі залежить від батьків та педагогів.

Ви маєте не тільки навчити дитину відображати будь-яку дію, але й дати їй можливість проявити:

  • свою ініціативу,
  • винахідливість   
  • розкрити свої творчі здібності.

Щоб розвивати всебічно обдаровану дитину вам необхідно бути:

  • дуже уважними до незвичних дитячих запитань;
  • з повагою відноситись до нестандартних  ідей;
  • показувати дітям ,що їх ідеї мають цінність;
  • давати можливість самостійно навчатись та хвалити за це.

Які ж підходи слід використовувати для розвитку творчих здібностей?

  • Створіть вдома дитяче розвиваюче середовище;
  • Створюйте творчі композиції, спільні картини;
  • Використовуйте способи нетрадиційного малювання;
  • Використовуйте додаткові матеріали для оформлення робіт (сіль, крупа, клей, засушені листочки, яєчні шкаралупи, насіння рослин, малюнки із журналів, стрічки і таке ін.);
  • Читання художньої літератури;
  • Ігри типу «Включи уяву», «Якби то…», « Загадкова клякса», «Домалюй»;
  • Виготовлення іграшок із покидькового матеріалу.

 

Шановні батьки!

Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість.

Підтримуйте творчий імпульс дитини через повагу до її робіт з образотворчого мистецтва, аплікації, перших спроб придуманих оповідань.

В дошкільному віці більшість дітей не соромляться співати, танцювати, показувати свої малюнки іншим.

Дитяча особистість ще не закомплексована, вона відчуває в собі досить сил та бажання спробувати все, брати участь в усіх видах діяльності.

Допоможіть дитині в цьому і у нас будуть

усі діти талановиті!



0 коментарів

Залишити відповідь

Avatar placeholder

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.