У кожної дитини свій особливий дар, величезний потенціал, дивна сила, яка примушує її рости і розвиватися.
З якою завзятістю і відвагою дитина робить свої перші кроки – йде, падає, знову встає. Вона активно освоює навколишній світ, прагне якнайповніше реалізувати себе.
Ця універсальна здатність властива усім дітям незалежно від конкретних здібностей і рівня розвитку.
У літературі виділяють декілька рівнів здібностей:
- здібності (як такі);
- обдарованість;
- талант;
- геніальність.
Під обдарованістю розуміють такий стан індивідуальних психологічних ресурсів, який забезпечує можливість творчої діяльності дитини, використання нестандартних підходів при вирішенні проблем, уміння знаходити цікаві рішення нестандартних завдань.
«Обдаровані діти» – серед них є ті, хто досить рано виявляє свої яскраві здібності, і ті, хто може виявити їх досить пізно (впродовж життя) – такі здібності можуть виявитися прихованими (непоміченими) в дитинстві і проявитися набагато пізніше. Наприклад Альберт Ейнштейн, який у дитинстві зовсім не вважався обдарованим, а надалі виявився генієм!
Цікава відповідь Ейнштейна на питання, як він умудрився відкрити теорію відносності: «В дитинстві я дуже повільно розвивався, тому ті питання, на які діти отримали готову, авторитетну відповідь від дорослих, в моїй голові виникли набагато пізніше, і мені довелося шукати відповіді на них самому».
Те, на якому рівні буде розвиватися творчий потенціал дитини в значній мірі залежить від батьків та педагогів.
Ви маєте не тільки навчити дитину відображати будь-яку дію, але й дати їй можливість проявити:
- свою ініціативу,
- винахідливість
- розкрити свої творчі здібності.
Щоб розвивати всебічно обдаровану дитину вам необхідно бути:
- дуже уважними до незвичних дитячих запитань;
- з повагою відноситись до нестандартних ідей;
- показувати дітям ,що їх ідеї мають цінність;
- давати можливість самостійно навчатись та хвалити за це.
Які ж підходи слід використовувати для розвитку творчих здібностей?
- Створіть вдома дитяче розвиваюче середовище;
- Створюйте творчі композиції, спільні картини;
- Використовуйте способи нетрадиційного малювання;
- Використовуйте додаткові матеріали для оформлення робіт (сіль, крупа, клей, засушені листочки, яєчні шкаралупи, насіння рослин, малюнки із журналів, стрічки і таке ін.);
- Читання художньої літератури;
- Ігри типу «Включи уяву», «Якби то…», « Загадкова клякса», «Домалюй»;
- Виготовлення іграшок із покидькового матеріалу.
Шановні батьки!
Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість.
Підтримуйте творчий імпульс дитини через повагу до її робіт з образотворчого мистецтва, аплікації, перших спроб придуманих оповідань.
В дошкільному віці більшість дітей не соромляться співати, танцювати, показувати свої малюнки іншим.
Дитяча особистість ще не закомплексована, вона відчуває в собі досить сил та бажання спробувати все, брати участь в усіх видах діяльності.
Допоможіть дитині в цьому і у нас будуть
усі діти талановиті!
0 коментарів